Arbeidsmarktcampagne met uitzicht!
Glazenwassersbedrijven hebben behoefte aan nieuwe aanwas van glazenwassers. Er is steeds méér werk, en steeds minder instroom van nieuwe werknemers. Voor de juiste beeldvorming en een goed verhaal werd uitgebreid gesproken met de doelgroep: directeuren van glazenwasbedrijven, onderwijsdecanen, maar vooral de glazenwasser zelf. Om de branche te begrijpen, het vak van glazenwasser te doorgronden en de behoefte van de markt te peilen en van daaruit zorgen voor een heldere campagnestrategie die ook nog een imagoversterkend werkt.
Het resultaat was de multimediale campagne ‘Glazenwasser: een baan met uitzicht!’, gericht op potentiële werknemers, intermediairs én werknemers van bedrijven zelf. Vóór, maar vooral ook dóór bedrijven. De bedrijven konden zelf aan de slag met het bouwen van hun ‘op-maat’-campagne door middel van een toolkit vol bouwstenen. Maar liefst 60% van de bedrijven vroeg deze toolkit aan om aan de slag te gaan.
De doelgroep aanspreken betekent aansluiten bij hun beleefwereld
Monique heeft een prachtige campagne voor de glazenwassersbranche vanaf het begin tot aan het eind opgezet en geleid. Alles was tot in de puntjes verzorgd. En… de creatieve ideeën waren zeer origineel en sloegen heel goed aan bij de doelgroep. Bovendien is het erg prettig samenwerken met Monique.
Mark Verhees
Coördinator
Platforms OSB
