Vertel een visueel verhaal dat je doelgroep kan onthouden en verder wil vertellen.
Wat is je boodschap en hoe wil je dat je doelgroep dat doorvertelt aan de mensen om hen heen? Het beráken van je doelgroep is niet eenvoudig, maar wel mogelijk. Belangrijk uitgangspunt hierbij is dat mensen een boodschap meer omarmen wanneer ze die kunnen beléven, in plaats van dat ze hem opgelegd krijgen.
Niet de zender bepaald het effect van je boodschap, maar de ontvanger.
“We hebben de doelgroep toch geïnformeerd?” is vaak een reactie op de inzet van een reeks middelen en mediavormen. Daarmee wordt ingestoken op informeren en niet op begrijpen of handelen. Vergelijk het met een schot hagel; veel geweld maar je weet niet of je wat raakt.
Sluit de ontvanger zich voor je af, dan bereik je niets! Stelt hij zich voor je open, dan is de deur naar het bereiken van effect geopend. Om dat te bereiken is kennis nodig van educatie, marketing, communicatie en de psychologie van gedrag. Als je die mix van kennis goed toepast in visualisaties, kun je alle projecten en vraagstukken succesvol aanpakken.
Neem contact op en bespreek de mogelijkheden voor jouw uitdaging.